første retter med trøfler truffleat

LuxurEat: Italiensk ekspertise i verden

En karriere inden for private banking, før du gik videre til italiensk kvalitetsmad. Roberto Ugolini, efter 25 års ophold i Asien, vender han tilbage til Rom med et præcist projekt: at gøre italiensk ekspertise tilgængelig for hele verden med et katalog over innovative gourmetforslag.

Ugolini, et brand synonymt med ekspertise inden for verdens gastronomi...

Made in Italy er vores DNA. Det er det, der gør os stolte i verden.

Roberto Ugolini

Jeg startede for 14 år siden med at importere Made in Italy til Asien, og når jeg taler om Made in Italy i forbindelse med mad og vin, så refererer jeg til en aktivitet med fokus på kvalitet, ekspertise, værdier og smag.

Desværre, når du rejser til udlandet, er der mange mennesker, der taler om at være italiener, men professionalisme er en anden ting. Den asiatiske oplevelse var præget af øjeblikke med vækst og stor tilfredshed, indtil Covids ankomst, et øjeblik som uundgåeligt afbrød denne tendens, og som fik mig til at "genoverveje" Italien. Min karakter har altid fået mig til at tro, at negative episoder tjener som en stimulans til at generere nye ideer, og også i dette tilfælde skete det sådan. Så jeg ændrede mit perspektiv og skabte et brand, hvis mål er at tænke, designe og producere i Italien for at sælge til udlandet også takket være samarbejdet med mine sønner Giorgio og William, som allerede er involveret og opererer på forskellige markeder rundt om i verden. Vi taler om en produktion baseret på raffinement, på genopdagelsen af ​​ældgamle smage, værdierne af vores mad og vores oprindelse, tilføjer det strejf af kreativitet, der er i stand til at appellere yderligere til et råmateriale, der allerede er af stor værdi i sig selv . “Ugolini” er vores nye mærke, et letanvendeligt navn, nu opfattet som et synonym for kvalitet for forbrugeren og pålidelighed for vores partnere.

Mange år i udlandet, men med en italiensk sjæl altid i forgrunden.

Jeg er helt enig i denne udtalelse. Ikke overraskende har 25 års væk fra min by ikke fået mig til at miste min stærke romerske accent. Jeg er meget stolt af, at jeg aldrig har ladet forbrugeren få mig til at glemme mit ophav eller ændre på, hvad forretningskonceptet var. Jeg forblev italiensk i bund og grund, stolt over at have været den første til at importere "pinsa romana" til Asien, samt at have fået mine kunder til at forstå betydningen af ​​ordet "trøffel", et ord, der indtil da antydede noget, der ligner kartoflen. I dag er der 15 virksomheder, der importerer trøfler i Asien, men for at give prestige til dette produkt og til virksomheden by, en af ​​de italienske fortræffeligheder, var undertegnede. Og med stor stolthed.

Nu tilbage i Italien, med hvilke projekter?

I dag er jeg mindre ung, end jeg var for 25 år siden, og jeg agter at blive i mit land ved at gøre brug af alle de erfaringer, jeg har fået i disse 25 års aktivitet. Alle vores produkter er nu placeret under et enkelt mærke kaldet "LuxurEat", en rod, der tydeligt erklærer målet om at gøre vores fortræffeligheder tilgængelige for hele verden, først og fremmest trøfler og kaviar, også fordi ikke alle ved, at Italien er den næststørste producent af kaviar i verden. Et katalog bestående af gourmetforslag, som viser vores innovative ånd. Jeg kan nu annoncere den kommende udgivelse af innovative produkter, såsom kaviarolie og salt, en reel nyhed for gourmetverdenen, desuden produkter, der vil blive Slow Food-certificerede og sidst, men ikke mindst, den kommende præsentation af et katalog, der udelukkende er dedikeret til produkter Kosher.

Roberto, hvad er Made in Italy for dig?

Det er vores DNA. Det er det, der gør os stolte i verden. Et lille land, der opfattes som stort i udlandet. Ofte mere i udlandet end i vores land. Made in Italy, især i fødevaresektoren, er innovation og genialitet, to faktorer, der kommer til deres bedste udtryk i den kontinuerlige søgen efter at omdanne allerede fremragende produkter til endnu bedre produkter.

Interview lavet til Det unikke magasin

Lignende varer